Яндекс.Метрика
Jump to content

Proxy & Mechwarior4


KIFT
 Share

Recommended Posts

есть прокси USer Gate 4

порты какие надо открою.. вопрос как заставить его понимать прокси.. проки типа freecap socscap справляються тока с апдейтером

Link to comment
Share on other sites

Никак. Уже пробовали - не вышло. Если сумеешь сделать расскажи. Лучше всего попользоваться какими нибудь прогами типа Хамачи и попробовать завязать ее в мост с соединение по инету, так как она создает виртуальный сетевой интерфейс (не знаю получится ли, но стоит попробовать).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Никак. Уже пробовали - не вышло. Если сумеешь сделать расскажи. Лучше всего попользоваться какими нибудь прогами типа Хамачи и попробовать завязать ее в мост с соединение по инету, так как она создает виртуальный сетевой интерфейс (не знаю получится ли, но стоит попробовать).

НАСТРОИЛЛЛ!!!! ЧЕРЕЗ ПРОЗРАЧНУЮ ПРОКСЮ!!!!

тока болин заходит на зону а вот к самой игре не присоединяеться, интересно видать гдетог порт за блочен

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

все, настроил... работает чепез прокси....

я так понял что упор делаеться на 2301 (tcp/udp)

правда связка была такая

DSL > winXP(встроенная прокся) > LAN > пользователь, работал как MP3 так и HK

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

знаю шо тема избитая :) но искать ответы лень :)

есть сервак под управлением 2003 Server.

со своей тачки иду в мульти. вижу там игровые серваки, но конект не пашет.

к серваку неограниченный доступ :) стоит у меня в комнате B)

как побороть? какждый раз перетыкать инетовскую соску ломает.

Link to comment
Share on other sites

Так вроде кифт уже все описал... Ну еще есть тема просто юзать хамачи :) Но для НБТ боев не канает

Link to comment
Share on other sites

Каков вопрос, таков ответ.

Говори подробнее.

куда уш падробнее :)

пошарил интернет соединение на серваке. рабочие станции подключаюца через wifi точку доступа. инет пашет, но мерки не конектяца. погрешил сначала на точку доступа, и кинул напрямую ethernet соску от сервака да моево нуота. та же херь - инет есть, мерки не конектяца.

выход в инет - модемный (конфигурячу на нем... мне скоро 2х мегабтку протянут). прокси нет

Так вроде кифт уже все описал... Ну еще есть тема просто юзать хамачи :) Но для НБТ боев не канает

де искать?

Link to comment
Share on other sites

Короче в сторону кифта не пинать сильно ногами, я только что вернулся из казани по сему мне просто 3 день херово....

Короче.... еще раз скажу что бы не было вопросов, я это делал таким образом...

DSL > WinXP > WinXP

софтина называеться :

разрешить другим пользователям использовать данный компьютер для подключения к интернету...

в свойстве сетевого подключения на проксе..... usergate, wingate и т.д. сторонний софт идет на Х@@

возможно что то даст ISA сервер, но там надо с NAT колдовать сильно...

порты и все все все.. мона найти в файлике Sysopreadme.RTF

а именно

________________________________________________________________________________

________

Additional Command-Line Options

The following are other command-line options.

/gosNoDialogs Suppresses error dialog boxes. This option is useful when administering a dedicated server from another location. In this situation, you can write an application that checks whether a remote server process is running and that restarts the remote server if it is not. With /gosNoDialogs set, any critical error causes the remote server to quit (instead of presenting a dialog box) and allows your application to start the next remote server copy.

-advertiseport Allows the user to specify which port ZoneMatch advertising should use. This is the port that ZoneMatch uses to advertise games and that client computers use to connect to the ZoneMatch server. The default value for this port is 27999.

-directplayprotocol Adds the DPSESSION_DIRECTPLAYPROTOCOL flag to any DirectPlay session created (if your server is running that session). This option does not use TCP; it uses User Datagram Protocol (UDP) and implements its own guaranteed packet delivery algorithm as well as some other features.

-gamename Sets the game name of the served game.

-ipx Hosts a game on Internetwork Packet Exchange (IPX) instead of the default Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP), as long as you have both IPX and TCP/IP installed on your computer.

-lobby Not supported as a direct command in the command line; only works in conjunction with the lobby launching out of the Zone.com Web pages.

-noautoconfig Suppresses the autoconfiguration tool, Autoconfig_Mercs.exe.

-nosound Disables sound.

-playername Sets the player name of the served game.

-serve Serves a game from the command line.

-window Runs the game in a window.

C. ZoneMatch Issues

ZoneMatch is the Zone.com gaming matchmaker service. Using ZoneMatch, players search for, find, and play games over the Internet from within MechWarrior 4: Mercenaries. The following information helps you configure your server in order to use the ZoneMatch feature that MechWarrior 4: Mercenaries provides.

Internet Play

• The TCP/IP protocol for LAN and Dialup Networking must be installed in order for players to browse for games.

• To successfully participate in games, firewall users must open ports to use ZoneMatch and the DirectPlay port ranges for DirectX application programming interface version 8.1 or later. Matchmaking needs the following TCP ports opened: 27999, 28805, 28806, 28807, and 28808. For pings to work properly, UDP port 28800 must be opened. For information on ports needed for playing DirectX-based games, see http://support.microsoft.com/support/kb/ar...s/Q240/4/29.asp.

Internet Network Connectivity

This section describes the network configuration required to play MechWarrior 4: Mercenaries games with other players through a firewall, proxy server, Network Address Translation (NAT), or Internet Connection Sharing (ICS). This section does not apply if you are playing standalone or on a LAN.

If you are unable to find or advertise a MechWarrior 4: Mercenaries game on the Internet, then check with your network administrator, who must configure the firewall or proxy server to allow the games to pass information through the proxy server or firewall.

To verify that the appropriate ports are open, contact your network administrator or Internet service provider (ISP). If you are the administrator of the network, consult the documentation for your network software for information about how to open these ports.

For additional information about how to configure a network firewall or proxy server to play a DirectX-based game on the Internet, see the Microsoft Knowledge Base article “Q240429 DirectX: Ports Required to Play on a Network” at http://support.microsoft.com/support/kb/ar...s/Q240/4/29.asp.

Dynamic Range Port Reference Chart

The following chart shows which ports an administrator needs to open for a given style of play for applications using the dynamic range of DirectPlay.

Connection Client configuration Host configuration

Initial TCP connection 47624 outbound 47624 inbound

Subsequent inbound TCP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent outbound TCP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent inbound UDP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent outbound UDP connections 2300-2400 2300-2400

Unfortunately, some firewall solutions (including Microsoft Proxy Server 2.0) do not recognize additional inbound connections as subsequent connections. The workaround for this is to provide each port in the range 2300, 2301, 2302 (and so on as needed) its own protocol definition, as with an application-specified fixed port. Practically, only as many ports as active DirectPlay applications require need to be opened. In other words, to run both the applications SuperDuperGame and WackyFunGame at the same time, only ports 2300 and 2301 are used.

ICS Configuration

The following describes Internet Connection Sharing (ICS) and other Network Address Translation (NAT) support for MechWarrior 4: Mercenaries with different operating systems. The operating system in question must be running on your router computer (the one actually connected to the Internet) for the following to apply.

Windows 98 Second Edition A single client running behind an ICS host running Windows 98 Second Edition (Windows 98 SE) can join a client-server session hosted outside of the ICS host. However, multiple clients behind a Windows 98 SE ICS host cannot join the same client-server session hosted outside of the ICS computer, although they can join different external client-server sessions. In other words, multiple clients behind a Windows 98 SE ICS host can all play MechWarrior 4: Mercenaries multiplayer games hosted on the Internet, but they must play games hosted on different servers.

Clients may encounter problems connecting to a multiplayer game hosted on a Windows 98 SE computer. To avoid these problems, disconnect the ICS hosts locally. External clients cannot connect to a game hosted behind a Windows 98 SE ICS computer.

Windows 2000 Clients behind an ICS host running Windows 2000 cannot join multiplayer games hosted on the Internet. However, the Windows 2000 ICS computer itself can join multiplayer games hosted on the Internet.

Clients may have problems connecting to a multiplayer game hosted on a Windows 2000 ICS computer. To avoid these problems, disconnect the ICS hosts locally. External clients cannot connect to a game hosted behind a Windows 2000 ICS computer.

Windows Millennium Internal clients behind a Windows Millennium ICS host cannot connect to a game hosted behind another ICS host. Otherwise, no issues should arise with Windows Millennium ICS and multiplayer games. External clients that are not behind another ICS host can connect to a multiplayer game hosted behind a Windows Millennium ICS computer. A Windows Millennium ICS host itself can join client-server sessions on the Internet, whether or not they are hosted from behind another ICS computer. Multiple clients behind a Windows Millennium ICS host can join the same or different games on the Internet.

Windows XP Professional and Windows XP Home Internal clients behind a Windows XP ICS host cannot connect to a game hosted behind another ICS host. Otherwise, no issues should arise with Windows XP ICS and multiplayer games. External clients that are not behind another ICS host can connect to a multiplayer game hosted behind a Windows XP ICS computer. A Windows XP ICS host itself can join client-server sessions on the Internet, whether or not they are hosted from behind another ICS computer. A Windows XP ICS host can also join client-server sessions on the local LAN. Multiple clients behind a Windows XP ICS host can join the same or different games on the Internet.

________________________________________________________________________________

_________

у меня получилось все прокинуть через 2301 udp/tcp порт причом пускало с одного IP на сервак

:) короче забыл добавить файлик лежит в трее игры

а еще мне нужен сервер мехвар под linux возможно его удасться подвесить на канал в 8 мегабит тока как рулить хз...

Link to comment
Share on other sites

частично поборол :) спасибо Кифту за идею :)

терь могу подключица к серваку но не могу непосредственно присоединица... полоска прогресса бугает и потом отрубаеца... ща сниму трейсы и посмотрю шо ей еще не хватает...

Link to comment
Share on other sites

удалось подключица к игре... в игре пинг 0 и через какое то время выкидывает... заипался :)

прям хоть на сервак ставить мерков и ремоут десктоп юзать... :)

Link to comment
Share on other sites

кто знает как не ручками вбить разрашения на порты:

Subsequent inbound TCP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent outbound TCP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent inbound UDP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent outbound UDP connections 2300-2400 2300-2400

это 200 портов получаица...

Link to comment
Share on other sites

кто знает как не ручками вбить разрашения на порты:

Subsequent inbound TCP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent outbound TCP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent inbound UDP connections 2300-2400 2300-2400

Subsequent outbound UDP connections 2300-2400 2300-2400

это 200 портов получаица...

если почитаеш внимательно Direct 3d использует для игры через TCP/IP в основно 4 порта

2300-2304 если не ошбаюсь....

Link to comment
Share on other sites

если почитаеш внимательно Direct 3d использует для игры через TCP/IP в основно 4 порта

2300-2304 если не ошбаюсь....

так то оно так, да вот проблема на лицо... а этот пул портов (2304-2400) еще не разрешен... попробую еще и 2304 добавить, но почаму а самнения берут

Link to comment
Share on other sites

так то оно так, да вот проблема на лицо... а этот пул портов (2304-2400) еще не разрешен... попробую еще и 2304 добавить, но почаму а самнения берут

<_< короче забудь про него вся это бадяга работает на 2301,

и кстати у меня был расшарен только он

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Tell a friend

    Love Эриданская лёгкая кавалерия? Tell a friend!
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...